Profil

Hej

Velkommen til min blog med mine ønsker om en sund og dejlig seniortid. Jeg vil dele mine tanker og oplevelser med dig på min rejse gennem seniortiden. Håber at du synes om bloggen og har lyst til at følge mig.

Weekend - vi mødtes med fætre og kusine til familiepleje og hyggeligt samvær

Bevar de tætte, nærværende og kærlige relationer

Vi havde set frem til den årlige julefrokost med fætre og kusine, hvor vi plejer at mødes i et stort sommerhus ved Vejers Strand, hvor hver især medbringer et par retter til frokosten og rigeligt med drikkevarer - sådan var planerne i november.

Desværre blev en af deltagerne ramt af alvorlig sygdom, og familien var enige om at udsætte den årlige julefrokost.

Et tilfælde gjorde, at det store hus netop var ledig i nogle dage her i marts, og da sygdom m.m. er godt overstået, og alle kunne deltage, samledes vi igen i det samme hus, men på en ny årstid.

Drit-drat

Vi kom drit-drat til sommerhuset i løbet af torsdagen, mens det sidste par først ankom fredag, da de stadig er på arbejdsmarkedet.

Efter installering på de kendte værelser, hyggede vi over en lækker mørbradret, som et par havde forberedt hjemmefra, og nød et par glas rødvin.

Nogle af os nød en lækker torsdagsmenu

Støtte til lokalsamfundet

I stedet for at have maden med hjemmefra, havde vi besluttet denne gang at støtte lokalsamfundet og bestille mad hos den lokale restaurant i Vejers.

Vi startede fredagen med at gå den skønne tur til Vejers for at lave bestillingen på maden, så vi kunne afhente den senere. Vi kunne vælge mellem alt på menukortet hos Restaurant Vesterled, og de fleste af os valgte en fisketallerken med fem forskellige styrer røget fisk med tilbehør af brød, smør, dressing og salat, mens et par stykker valgte henholdsvis stjerneskud og lam.

Når vi nu var i byen, besøgte vi “Din Købmand”, hvor vi investerede i fælles lottokuponer til fredag aften.

Vejret var dejligt fredag til en tur langs stranden

Lækkert udvalg af røget fisk hos det lokale røgeri

Fælles historie

Over den hjemmebragte mad, blev der hygget og snakket, grinet og diskuteret på kryds og tværs af bordet, og mange familieminder blev vendt - vi fik blandt andet historien om moster inger, som levende blev beskrevet. - familiehistorien huskes.

Det er sammen med familien vi trives, sammen med inspirerende mennesker, som er glade og positive og fyldt med empati og overskud. Det er vores familie.

Fiskeanretning med fem forskellig slags røget fisk

Langsom lørdag

Efter en dejlig aften og en god nats søvn fandt vi igen traveskoene frem. Vi gik en lang tur langs stranden og kiggede lidt på Vejers by.

Der var ikke mange butikker, der havde åbent i den lille by, men “Din Købmand” er leveringsdygtig i lidt af hvert. Det var også her, vi fik indløst to små gevinster på. kr. 98 og kr. 72 fra lottokuponerne fredag aften. Beløbet blev dog hurtigt omsat til lottotrækningen lørdag aften med håb om, at heldet denne gang måtte smile til familien.

Fælles morgenbord i sommerhuset - der passes godt på lottokuponerne i den blå pose i lampen

Vejret klarede op i løbet af formiddagen

Der blev forceret nogle glitter undervejs

Sommerhushygge

Trætte i benene og vel hjemme i sommerhuset igen var det tid til en kop kaffe med småkager og en eftermiddagsøl.

Ipads og telefoner var fremme, nogen nød stilheden med lidt læsestof, andre sludrede lavmælt og et par stykker tog en blund.

Efter vores hvil, var der stemning for endnu en gåtur, hvor vi valgte en anden rute. Vi gik gennem meget smuk natur og mødte krondyr, som græssede i sommerhushaverne. Virkelig en dejlig tur i den lyse og vindstille eftermiddag.

Efter en restemiddag og nogle glas rødvin blev der slappet af i de bløde stole med en Irish coffee, mens snakken fortsatte ud på aftenen.

Skridttælleren viste 17.000 skridt, så der var ikke noget at sige til, at kroppen kunne mærkes, da vi gik i seng.

PS Lørdag aften scannede vi lottokuponerne, og der var desværre ingen gevinst.

Eftermiddagsruten var en tur på “Kærlighedsstien”

På turen mødte vi blandt andet ham her, som græssede i en sommerhushave

Restebordet bestod blandt andet af nye udenlandske kartofler

Tak for denne gang

Søndag var det afrejsedag og farvel og tak for denne gang, men heldigvis har vi allerede aftaler på plads om både årets julefrokost 2023 og en forårstur 2024 til det skønne sommerhus i Vejers.

Vi glæder os allerede.

Det er tid til at plante næste års glæder