Profil

Hej

Velkommen til min blog med mine ønsker om en sund og dejlig seniortid. Jeg vil dele mine tanker og oplevelser med dig på min rejse gennem seniortiden. Håber at du synes om bloggen og har lyst til at følge mig.

Weekend

Walk and talk, håndbold, storm, familiebesøg

Lige inden weekenden mødtes med en tidligere kollega ved Bygholm sø, hvor vi tog en walk and talk rundt om den smukke sø.

Vi har ikke set hinanden i otte år, så der var meget at snakke om. Vi kom omkring børn og familie, helbred, job, alder, tiden der bare går og går - og selvfølgelig Coronatiden.

Efter halvanden times gåtur var vi tilbage ved udgangspunktet og nød en kop kaffe på bænken ved søen, hvor snakken gik videre.

Klar til en tur rundt om søen

Det dejligste sted i byen

Kaffesnak på bænken

Håndboldaften

Fredag aften nød vi en lækker tapas af de lækre vildtpølser, som jeg lige har købt, mens der var håndbold på programmet i fjernsynet. Desværre gik det jo ikke, som vi havde håbet.

Vild tapas fredag aften

Weekendophold

Vi havde glædet os længe til en weekendaftale i denne weekend, men inden vi kunne komme afsted på landevejen, var vi forbi testcentret for at tag en kviktest. For en gangs skyld var der ingen ventetid - vi gik lige ind.

Vi holdt også øje i nyhederne med stormen, og hvordan den kunne påvirke vores planer lørdag, men vi blev enige om, at det var forsvarligt at køre ud.

Vi startede bilen ved 15.30 tiden og kørte ud i stormen. Efter en times tid var vi vel fremme og blev mødt af dejlige afslappede mennesker og fik serveret en G&T i den dejlige sofa med panoramaudsigt til stormen og naturen.

Lidt senere fik vi serveret den lækreste treretters menu med Beef Wellington i midten - forrygende lækker mad.

Det var planlagt, at vi skulle overnatte, så vi kunne læne os tilbage og nyde godt af de gode vine, som blev serveret.

Ved midnatstid brød selskabet op, men rundede lige skuffen i det gamle skab, som står i stuen, med en mappe med gamle fotos og dokumenter fra familien. Her faldt manden og kusinen i staver et stykke tid.

Lækker mad og gode vine

Super lækker mad

Godt vi skulle overnatte

Godmorgen søndag

Søndag morgen vågnede vi til duften af frisklavet kaffe, og morgenbordet var dækket med friskbagt brød, blødkogte æg m.m. og levende lys - nøjagtig som på de bedste hoteller - sikke en dejlig morgen.

Efter et par timers snak var det tid til at vende bilen hjemad fyldt op med gode indtryk fra en dejlig weekend med familien.

Lækker morgenmad på “hotellet”

Ud i lyset

Som det første tog vi traveskoene på, da vi kom hjem.

Efter de sidste gråvejrsdage trængte vi til at komme ud i solskinnet og den friske vind. Blæsten havde lagt sig noget, men der var stadig en god vind. Vandet i åen var steget en del, men det så ikke faretruende ud.

Senere på aftenen skulle det dog vise sig, at det steg endnu mere, men da var vi gået i seng - trætte efter weekenden 😏

Det betøder, at vi her mandag morgen må have kigget til det lille hus på havnen for at se, om der er sket nogen skader der.

Vandet kommer tilbage søndag

Sådan kan du spare på varmeregningen