Profil

Hej

Velkommen til min blog med mine ønsker om en sund og dejlig seniortid. Jeg vil dele mine tanker og oplevelser med dig på min rejse gennem seniortiden. Håber at du synes om bloggen og har lyst til at følge mig.

Novembersamling med dejlige mennesker

Vi mødtes med fætre og kusine til den årlige julefrokost

Den årlige julefrokost med mandens familie blev traditionen tro holdt i det store sommerhus ved Vejers Strand, som vi var så heldige at kunne leje igen i år.

Desværre måtte vi undvære fætter fra København - han var nemlig blevet smittet med Corona.

Vi mødtes med tre af de andre allerede torsdag eftermiddag til kaffetid. Efter at have fået os indlogeret, og nydt eftermiddagskaffen og årets første juleøl, gik vi i gang med aftensmaden, som en af de andre stod for.

Menuen var paneret flæsk - en ret som minder mig om min barndom. Min mor lavede nemlig tit paneret flæsk, og jeg elskede det.

Efter kaffe og hyggesnak i stuen var vi alle trætte og gik i hvert vores soverum i det store hus.

Paneret flæsk på menuen torsdag aften

Morgenmadstjans

Efter en god nats søvn var det min tur til at stå i køkkenet for at servere blødkogte æg, stærk juleost og det hele.

Efter morgenmaden blev traveskoene fundet frem, og det blev til en lang gåtur til havet og den lille by Vejers.

Der var godt nok ikke meget Black Friday over de få butikker og købmanden, der er i byen, men pungen kom dog op, da vi købte en fælles lottokupon til aftenens Eurolotto - efter sms udveksling med det sidste par, som selvfølgelig også skulle være med.

Juleosten er på bordet

Himlen var dramatisk over det brusende hav

Det er sammen med familien vi trives

Sidste hold af familien dukkede op fredag ved 14 tiden, og julefrokosten kunne så småt begynde.

Julefrokosten var en traditionel julefrokost, og mellem de lækre retter blev der skålet, hygget og snakket, grinet og diskuteret på kryds og tværs over bordet, og familiehistorierne blev vendt.

Det er så livsbekræftende at være sammen med inspirerende, glade og positive mennesker, og vi er heldige, at være beriget med sådan en dejlig familie, som indeholder det hele.

Klar til fest

Min yndlingsdrik - året rundt

Den gode øl fra Herning

Hornsyld folket kom med flæsk fra den lokale slagter

Dagen derpå

Dagen derpå mødtes vi igen om morgenbordet med de blødkogte æg og juleosten.

Vejret var pragtfuldt - tørvejr, blå himmel og sol og vi tog en walk and talk, hvor vi fik snakket lidt med alle.

Vil gik gennem den smukke skov og langs stranden ind til Vejers by, hvor der var lidt mere liv end om fredagen.

Strandgalleriet, som vi plejer at besøge var åbent, og vi tog en kigger i det spændende galleri, mens vi fik en snak med ejeren, som godt kunne huske os fra sidste år.

Der er virkelig en dejlig atmosfære i Strandgalleriet, og Flemming Halds skulpturer, som fortrinsvis forestiller ældre mennesker i naturligt forfald, får altid smilet frem

Traditionen tro købte vi også en lottokupon til lørdag aften hos købmanden.

Dagen derpå morgenbord

Vejret var fantastisk - der kom vind i håret, luft i lungerne, og der blev gået mange skridt

Skøn travetur ved havet

Strandgalleriet, Vejers Strand (billedet er fra sidste år)

Reste-julefrokost

Den lange travetur gav god appetit, og vel hjemme i sommerhuset igen var det tid til en kop kaffe med julesmåkager og en juleøl i mørkningen, inden vi gik i gang med reste-julefrokosten. Der var nemlig masser af rester

PS Lørdag aften scannede vi de to lottokuponer. Ingen gevinst på Eurolotto - 60 kr. på lørdagslotto.

Farvel for denne gang

Søndag formiddag gik turen hjemad - fyldt op af dejlige oplevelser sammen med vores dejlige familie.

Vi glæder os allerede til at mødes til næste års julefrokost - der er længe til, så vi snakkede om muligheden for at arrangere et midtvejsmøde et eller andet sted i landet, hvor vi kan mødes inden da.

Jeg fik også samlet materialer til de kranse, som jeg snart skal lave til kirkegårdene

Gør det nemt i hverdagen